Date Log
DEVELOPING THE COOPERATIVE SKILL FOR 5-6 YEAR-OLD CHILDREN THROUGH FUN ACTIVITIES AT PRESCHOOLS
Corresponding Author(s) : Bui Viet Phu
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 6 No. 3 (2016): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
In the comprehensive development of preschool children’s personality, the cooperative skill is one of the important ones that needs to be developed for 5-6 year-old children, especially through the organization of fun activities at preschools. The article presents the following issues: 5-6 year-old children’s cooperative skill, fun activities with cooperative skill development for 5-6 year-old children at preschools,some games to promote 5-6 year-old children’s cooperative skill, the status quo of developing the cooperative skill for 5-6 year-old children through fun activities at preschools in Da Nang city; also, the article suggests some measures to develop the cooperative skill for 5-6 year-old children through fun activities at preschools in Da Nang city at present.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Đào Thanh Âm (chủ biên), Trịnh Dân, Nguyễn Thị Hòa, Đinh Văn Vang (2002), Giáo dục mầm non ( tập 1, 2), NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[2] Bộ GD&ĐT (2009), Hướng dẫn thực hiện chương trình đổi mới Chính sách GDMN (mẫu giáo lớn), Tài liệu thử nghiệm và thí điểm Hà Nội.
[3] Ngô Công Hoàn (2005), Tâm lý học gia đình, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4] Nguyễn Ánh Tuyết (1994), Tâm lý học lứa tuổi mẫu giáo, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[5] Nguyễn Ánh Tuyết, Lương Thị Nga, Trương Kim Oanh (2001), Chuẩn bị cho trẻ 5 tuổi vào trường phổ thông, Sách bồi dưỡng Giảng viên SPMN, Bộ GD – ĐT – Vụ Giáo dục mần non.
[6] Nguyễn Ánh Tuyết (chủ biên), Nguyễn Thị Như Mai, Đinh Thị Kim Thoa (2008), Tâm lí học trẻ em lứa tuổi mầm non từ lọt lòng đến 6 tuổi, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[7] Đinh Văn Vang (2012), Tổ chức hoạt động vui chơi cho trẻ mầm non, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.