Date Log
CONDUCTING EXTRACURRICULAR EDUCATION IN TEACHING BIOLOGY AT THE SON TRA PENINSULA, DA NANG CITY FOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS
Corresponding Author(s) : Tran Ngoc Son
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 5 No. 4B (2015): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Extracurricular activities have long been considered by educators as effective measures to enhance the quality of education. Participating in extracurricular activities, students have chances to widen, improve their knowledge and strengthen their practical skills. The subject of biology at secondary schools offers many favourable conditions to carry out extracurricular education, which is also a highly efficient form of activities outside the classroom, helping students gain a deeper insight into the aspects of this subject. With favourable conditions in terms of its location and biodiversity, Son Tra Natural Reserve has really become an ideal natural area for field trips from secondary schools in Da Nang city. However, in order to make extracurricular activities conform to their purposes and characteristics, it is necessary to have orientations and specific measures in combination with different parties involved.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Đinh Thị Phương Anh (1997), Điều tra khu hệ động thực vật và nhân tố ảnh hưởng, đề xuất phương án bảo tồn và sử dụng hợp lí Khu Bảo tồn thiên nhiên Sơn Trà, Đề tài NCKH cấp Thành phố.
[2] Ðinh Quang Báo (1996), Lý luận dạy học sinh học, Nhà xuất bản Giáo dục, Hà Nội.
[3] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2007), Điều lệ trường Trung học phổ thông, Nhà xuất bản Giáo dục, Hà Nội.
[4] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010), Sinh học 9, Nhà xuất bản Giáo dục Việt Nam.
[5] Macarenco A.X (1974), Một số kinh nghiệm giáo dục, Nhà xuất bản Giáo dục, Hà Nội.
[6] Quốc hội Nước Cộng hòa xã hội chủ nghĩa Việt Nam - Khóa 11 (2005), Luật Giáo dục, Nhà xuất bản Chính trị quốc gia, Hà Nội.
[7] Thái Duy Tuyên (2001), Giáo dục học hiện đại, Nhà xuất bản Đại học quốc gia Hà Nội.
[8] Nguyễn Quang Vinh (2008), Phương pháp dạy học sinh học ở Trung học cơ sở, Nhà xuất bản Đại học Sư phạm.