Date Log
Submitted
Aug 4, 2020
Published
Dec 1, 2015
POLICIES AND CORE ORIENTATIONS FOR COMPREHENSIVE AND FUNDAMENTAL INNOVATION IN EDUCATION AND TRAINING - FROM THE PERSPECTIVE OF LEARNERS’ AWARENESS, ATTITUDE AND ASPIRATIONS
Corresponding Author(s) : Pham Hong Phong
phphong@dce.udn.vn
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 5 No. 4B (2015): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
It is right and proper to make students of University of Education – the University of Da Nang acquire the core contents of Resolution No. 29 – NQ/TW and the project Comprehensive and Fundamental Innovation in Education and Training. Results from surveys of evaluation on students’ awareness, attitude and aspirations after acquiring the above-mentioned contents show that the vast majority of students have proper and positive awareness, high consensus and legitimate proposals, which correspond to the policies and orientations of the innovation cause.
Keywords
policies; orientations; fundamental innovation; comprehensive innovation; awareness; attitude; needs.
Pham Hong Phong. (2015). POLICIES AND CORE ORIENTATIONS FOR COMPREHENSIVE AND FUNDAMENTAL INNOVATION IN EDUCATION AND TRAINING - FROM THE PERSPECTIVE OF LEARNERS’ AWARENESS, ATTITUDE AND ASPIRATIONS. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 5(4B), 98-102. https://doi.org/10.47393/jshe.v5i4B.620
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Ban Chấp hành Trung ương Đảng (2013), “Nghị quyết số 29/NQ-TW về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo đáp ứng công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”, Tạp chí Xây dựng Đảng.
[2] Ban Tuyên giáo Trung ương (2014), “Báo cáo tóm tắt Đề án Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo đáp ứng công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”, Báo Điện tử VOV.
[3] Phạm Khiêm Ích (2008), “Cải cách giáo dục trước thách đố của Thế kỷ XXI”, Nhà xuất bản Đại học Quốc gia Hà Nội,
[4] Vũ Văn Tảo (2000), “Những xu thế lớn của sự phát triển giáo dục trong Thế kỷ XXI”, Tài liệu phục vụ lớp bồi dưỡng cán bộ giáo dục và đào tạo, Đại học Sư phạm –ĐHDN, 2000.
[5] Lê Quang Sơn (2012), “Góp phần nhận diện Đổi mới căn bản, toàn diện nền giáo dục Việt Nam, Tạp chi Khoa học&Giáo dục, Đại học Sư phạm – ĐHĐN, số 3 (02) 2012.