Date Log
TRAINING SCHOOL TEACHERS FROM THE PERSPECTIVE OF TRAINING PEDAGOGIC SKILLS
Corresponding Author(s) : Le Quang Son
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 1 No. 1 (2011): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Training pedagogical skills is an essential issue in teachers education. Authentic studies on the case of the University of Education – The University of Danang (DUEd) show that pedagogical skills of teacher students are on the average level. The studies discover problems in the teacher training process. These are related to the training curriculum; staff of trainers; management; and facilities for training. Based on the themes analysis, this issue is tend to suggest solution. The suggestion includes: designing a set of output standards for pedagogical skills; creating training curriculum with professional skills orientation; standardisation of training management; applying an appropriate procedure for assessment; providing facilities; developing staff of trainers and consolidating partnership between teacher training college and schools.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo, Bộ chương trình khung giáo dục đại học – Khối ngành sư phạm, trình độ đại học, ban hành theo Quyết định số 28/2006/QĐ-BGDĐT ngày 28/6/2006.
[2] Giáo dục học đại học, Nhiều tác giả, ĐHQGHN, HN, 2003, tr. 218.
[3] Nguyễn Văn Lũy, Lê Quang Sơn (CB) (2009.) Từ điển tâm lý học, Nxb Giáo dục Việt Nam,
[4] Muszynski Bernhard, Nguyễn Thị Phương Hoa (2004), Con đường nâng cao chất lượng cải cách các cơ sở đào tạo giáo viên – Cơ sở lý luận và giải pháp, Nxb ĐHSP HN,
[5] Ôxipốp G.V. và các tác giả khác (1988), Những cơ sở nghiên cứu xã hội học, Nxb Tiến bộ, Matxcơva.
[6] Lê Quang Sơn, “Đào tạo giáo viên – mô hình CHLB Đức”, Tạp chí Khoa học và Công nghệ, ĐHĐN, 5[40]/2010.
[7] Glenn M. McEvoy, James C. Hayton, Alan P. Warnick, Troy V. Mumford, Steven H. Hanks and Mary Jo Blahna, “A Competency-Based model for developing human reource professionals”, Journal of Management Education 2005; 29; 383.