Date Log
PSYCHOLOGICAL STRUCTURE THE POSITIVENESS IN STUDY OF STUDENTS
Corresponding Author(s) : Hoang The Hai
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 1 No. 1 (2011): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Students’ studying results are effected by many factors. Among these factors, positiveness in learning plays a decisive role. The learning positiveness has a complex psychological structure that includes many elements: study demand, study motivation, study interest, study awareness, study attitude, study actions… These elements have a strong relation and interact with one another. Therefore, when considering and stimulating the learning positiveness of students, we should pay attention to all these elements. In this paper, we introduce the psychological structure in learning positiveness of students. Basing on this, we can have approriate pedagogical effects to contribute to improve the academic performance.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Hoàng Thế Hải, Tính tích cực học tập môn Tâm lý học của sinh viên Trường Đại học Sư phạm - Đại học Huế, Luận văn Thạc sĩ Tâm lý học, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Huế, 2010
[2] Lê Văn Hồng (chủ biên), Tâm lý học lứa tuổi và tâm lý học sư phạm, NXB Giáo dục, Hà Nội, 1998.
[3] Thái Duy Tuyên, Giáo dục học hiện đại, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội, 2001.
[4] Đỗ Thị Coỏng, “Tính tích cực học tập và vấn đề tích cực hóa hoạt động học tập của sinh viên”, Tạp chí Tâm lý học, Số 6, Xưởng in Viện Thông tin Khoa học Xã hội, 2003, trang 58-61.