Date Log
RESEARCH BY STUDENTS AT FACULTY OF EDUCATION – CANTHO UNIVERSITY: STATUS AND SOLUTIONS
Corresponding Author(s) : Dinh Minh Quang
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 4 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The Survey on the status of research activities and solutions to promote scientific research by students at Faculty of Education, Cantho University was carried out. There were 110 male and female students of natural and social science programs of Faculty of Education in the survey. Mean rank of student assessment of student research activity status and factors influencing student research activities was examined by non-parametric variance analysis. The finding showed that the number of student projects was not equivalent to the potential of Faculty of Education. There was no significant difference in mean rank of student assessment between two genders and between natural and social sciences programs. Participants agreed that the research idea was the most important factor influencing student research activities. Two-third of the students believed that they can get research ideas from daily activities, and most students agreed that study abilities and enthusiasm shared the same role in research activities. Therefore, students should study to improve their specialized knowledge and knowledge about statistics and questionnaire design as well by themselves, which can help enhance the student research activities of the Faculty.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Đại hoc Cần Thơ (2009), Hướng dẫn thực hiện và quản lý đề tài nghiên cứu khoa học của sinh viên, Cần Thơ.
[2] Đinh Minh Quang, Trần Thiện Bình, Nguyễn Thị Kiều Tiên (2011), Kết quả khảo sát bước đầu về tình hình sử dụng "Hai giờ tự học" của sinh viên Trường Đại học Cần Thơ, Tạp chí khoa học Đại học Cần Thơ, 20a, pp. 183-92.
[3] ---- (2011), Kết quả nghiên cứu bước đầu về việc xây dựng mô hình sinh hoạt chi đoàn theo học chế tín chỉ tại Trường Đại học Cần Thơ, Tạp chí khoa học Đại học Cần Thơ, 201, pp. 176-82.
[4] Phạm Văn Quyết, Nguyễn Quý Thanh (2011), Phương pháp nghiên cứu xã hội học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[5] Phòng Kế hoạch tổng hợp - Đại học Cần Thơ, 2013.
[6] Trần Thị Kim Thu (2011), Giáo trình Điều tra xã hội học, NXB Đại học Kinh tế Quốc dân Hà Nội.