Date Log
SURVEY RESULTS AND PROPOSING THE MODEL OF CLIMATE CHANGE EDUCATION FOR STUDENTS IN DANANG URBAN AREA (Studying the case in Camle District)
Corresponding Author(s) : Vo Van Minh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 4 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Climate change has been affecting many countries in the world, including Vietnam. Climate change education for students has great significance in preventing and mitigating the effects of climate change. However, the determination of the contents and methods of climate change to be included in educational programs for students in different areas needs to be studied carefully. Survey results of teachers and students at schools in Camle district, Danang city showed that everyone agreed to put climate change education in schools is real necessary. At primary school, climate change education should be integrated into the Geography and History, Natural - Social Science; while in high school should be integrated into the Geography, Biology and Civic education. Methods of climate change education integration need to be diverse, including formal education and extracurricular activities, and integrated contents also must be flexible, in accordance with not only the level of education, subject but also local conditions.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Tài Nguyên và Môi trường (2008), Chương trình mục tiêu Quốc gia ứng phó với biến đổi khí hậu, Hà Nội.
[2] Ban điều hành dự án xây dựng khung năng lực chống chịu ở đô thị thông qua giáo dục lồng ghép – Sở giáo dục và Đào tạo thành phố Đà Nẵng (2012), Báo cáo kết quả điều tra, đánh giá kiến thức và kỹ năng chống chịu với biến đổi khí hậu ở đô thị - quận Cẩm Lệ, Đà Nẵng.
[3] Lê Văn Khoa và cs (2012), Giáo dục ứng phó với biến đổi khí hậu, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.