Date Log
SOME IMPORTANT PEDAGOGIC METHODS IN USING HISTORICAL LITERATURE TO EXPLAIN THE CONTENT OF PICTURES IN TEACHING VIETNAMESE HISTORY FROM 1945 TO 1954 AT HIGH SCHOOL (STANDARD PROGRAM)
Corresponding Author(s) : Dang Van Ho
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 4 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
History at high school plays an important role in educating high school students on their thought, emotion, morals and sense. The view and knowledge of students about the past, present and future are broadened through learning history. They can find satisfactory and interesting answers to issues of the present and future in the past. Using historical literature to explain the content of pictures in teaching History in general and Vietnamese History (1945-1954) in particular is very necessary. This paper mentions some pedagogic methods in using History literature to explain the pictures in teaching Vietnamese History (1945-1954) at high school (standard program).
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục & Đào tạo (2008), Sách giáo khoa Lịch sử 12, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[2] Bộ Giáo dục & Đào tạo (2008), Sách giáo viên Lịch sử 12, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3] Bộ Giáo dục & Đào tạo (2010), Hướng dẫn thực hiện chuẩn kiến thức, kĩ năng môn Lịch sử lớp 12, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[4] Nguyễn Thị Côi (2006), Các con đường, biện pháp nâng cao hiệu quả dạy học lịch sử ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[5] Nguyễn Thị Côi (2007), Hướng dẫn sử dụng kênh hình trong sách giáo khoa Lịch sử Trung học cơ sở (Phần Lịch sử Việt Nam), NXB Giáo dục, Hà Nội.
[6] Nguyễn Thị Côi (2011), Hướng dẫn sử dụng kênh hình trong sách giáo khoa Lịch sử lớp 12, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[7] Phan Ngọc Liên (Chủ biên) (2002), Phương pháp dạy học lịch sử, tập I, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
Phan Ngọc Liên (Chủ biên)( 2007), Phương pháp dạy học lịch sử, tập II, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.