Date Log
Submitted
Jul 31, 2020
Published
Sep 8, 2013
STUDYING ON THE USING ELECTRONIC LECTURE TO TEACH AT HIGH SCHOOLS IN HO CHI MINH CITY
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 3 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
This paper studies on the application IT to design and use E-Lecture in teaching at high school, which will help the schools orient the fostering, short-term training for teachers who use E-Lecture to teach. Surveying 230 teachers and 5 managers at 5 high schools in Ho Chi Minh City and proposing solutions of using E-Lecture to teach at high schools and show the solutions of the using E-Lecture to teach at high schools in Ho Chi Minh City.
Keywords
electronic lecture; teacher; fostering; training; high school.
Pham Van Danh. (2013). STUDYING ON THE USING ELECTRONIC LECTURE TO TEACH AT HIGH SCHOOLS IN HO CHI MINH CITY. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 3(3), 98-104. https://doi.org/10.47393/jshe.v3i3.466
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Bộ giáo dục và đào tạo (2009), kỷ yếu hội thảo “Tăng cường năng lực ứng dụng CNTT trong dạy học và nghiên cứu khoa học”.
[2] Bộ giáo dục và đào tạo(2012), kỷ yếu hội thảo “Khai thác và ứng dụng CNTT trong dạy học, xây dựng hồ sơ dạy học, hướng dẫn học sinh nghiên cứu khoa học”
[3] Nguyễn Mạnh Cường (CS.2004.23.70) “Xây dựng giáo trình điện tử hướng dẫn sử dụng các phần mềm đơn giản và thiết bị tin học để thiết kế và thực hiện bài giảng trên máy tính”.
[4] Nguyễn Ngọc Tài (CS.2010.19.114) “Thực trạng hình thức dạy học seminar ở trường Đại học Sư phạm TP.HCM”.