Date Log
Submitted
Jul 31, 2020
Published
Jun 27, 2013
TRAINING STUDENT’S ABILITY OF ORGANIZING KNOWLEDGE FOR IMPLEMENTING ACTIVITIES OF OCCUPYING KNOWLEDGE THROUGH TEACHING SOLVING SOLID GEOMETRY PROBLEMS
Corresponding Author(s) : Nguyen Chien Thang
ncthang2009@gmail.com
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 2 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Organizing knowledge for implementing activities of occupying knowledge takes an important role in teaching maths in general, in teaching geometry in particular, especially solid geometry because of high abstract level of this subject. Therefore, training student’s ability of organizing knowledge need be attached special importance to. In the paper, we give a concept of this ability, from which we propose basic ways to train through teaching to solve solid geometry problems.
Keywords
Ability; organize knowledge; problems; solid geometry
Dao Tam, Nguyen Chien Thang, & Pham Thi Hai. (2013). TRAINING STUDENT’S ABILITY OF ORGANIZING KNOWLEDGE FOR IMPLEMENTING ACTIVITIES OF OCCUPYING KNOWLEDGE THROUGH TEACHING SOLVING SOLID GEOMETRY PROBLEMS. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 3(2), 96-101. https://doi.org/10.47393/jshe.v3i2.463
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Phạm Văn Hoàn, Trần Thúc Trình, Nguyễn Gia Cốc (1981), Giáo dục học môn toán, NXB Giáo dục.
[2] Đào Tam (2009), “Rèn luyện năng lực tổ chức tri thức tiến hành các hoạt động chiếm lĩnh kiến thức trong dạy học toán ở trường phổ thông”, Tạp chí Giáo dục, số 2006 (kì 1-1/2009).
[3] Đào Tam (chủ biên), Lê Hiển Dương (2008), Tiếp cận các phương pháp dạy học không truyền thống trong dạy học toán ở trường đại học và trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm.