Date Log
ASSESSING THE TECHNOLOGY AND RESEARCH ACTIVITIES OF YOUNG LECTURERS AT HO CHI MINH CITY UNIVERSITY OF EDUCATION
Corresponding Author(s) : Nguyen Vinh Khuong
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 3 No. 2 (2013): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
The paper presents the assessment of the technology and research activities of young lecturers and considers it an important and urgent way to enhance the effectiveness of scientific research by the lecturers at Ho Chi Minh City University of Education in the current period. It is very necessary to regard the comprehensive and objective evaluation of the academic staff’s technology and reseach performance as the essential demand. The development and completion of the evaluation criteria, corresponding to an evaluation scale of each criterion are an important task to ensure fairness and the appropriate recognition of lecturers’ capacity and contribution to technology and research activities.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Bộ Giáo dục và Đào tạo (2010), Điều lệ Trường đại học ban hành kèm theo quyết định số 58/2010/TTg của Thủ tướng chính phủ.
[2] Quốc hội Nước Cộng hoà Xã hội Chủ nghĩa Việt Nam (2000), Luật Khoa học và Công nghệ, số 21/2000/QH10, ngày 9/6/2000.
[3] Nguyễn Vĩnh Khương (2011), “Tìm hiểu về hoạt động nghiên cứu khoa học của Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh giai đoạn 2006 – 2010”, Tạp chí Khoa học, Trường ĐH Sư phạm Tp. HCM, Số 31.
[4] Nguyễn Vĩnh Khương, Huỳnh Văn Sơn (2012), “Tự đánh giá một số kỹ năng trong nghiên cứu khoa học của giảng viên trẻ tại Thành phố Hồ Chí Minh hiện nay”, Tạp chí Dạy và Học ngày nay, Số 4.
[5] Nguyễn Vĩnh Khương (2012), “Thực trạng quản lí hoạt động nghiên cứu khoa học của giảng viên Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh”, Tạp chí Khoa học, Trường ĐH Sư phạm Tp. HCM, Số 37.