Date Log
ASSESSMENT TRAINING TO PRE-SERVICE CHEMISTRY TEACHERS IN ‘INTEL-TEACH PROGRAM’
Corresponding Author(s) : Dao Thi Hoang Hoa
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 2 No. 1 (2012): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Assessment of students’ achievement is a crucial part of learning and teaching procedure, which aims at finding out the extent to which learning objectives have been achieved. Nevertheless, pre-service teachers have not been well equipped with innovative assessment knowledge and skills, leading to ineffectiveness of the assessment phase at high schools. With the purpose of enhancing the efficiency of assessment, Chemistry Department at HCMC University of Education operates a project-based and technology-integrated course, Intel Teach Program. The study was carried out with 38 4th year chemistry student teachers using qualitative methods. The findings indicate the feasibility and validity of the Program in providing students with assessment skills.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Vũ Thị Phương Anh (2006), Kiểm tra đánh giá để phục vụ học tập: xu hướng mới của thế giới và bài học cho Việt Nam, Kỷ yếu Hội thảo khoa học của Viện Nghiên cứu giáo dục, Đại học Sư phạm TPHCM, trang 5-15.
[2] Bộ GD&ĐT (2009), Chỉ đạo chuyên môn giáo dục trung học phổ thông, Dự án phát triển giáo dục trung học phổ thông, Hà Nội.
[3] Nguyễn Kim Dung (2009), Đánh giá và kiểm tra, thi cử trong giáo dục Việt Nam. Tải vào ngày 21/12/2011 từ trang web http://ceea.ier.edu.vn/danh-gia-kiem-dinh/danh-gia/127-anh-gia-va-kim-tra-thi-c-trong-giao-dc-vit-nam
[4] Nguyễn Kim Dung (2010), Bài giảng Đánh giá kết quả học tập [file Powerpoint], Đại học Sư phạm TP. HCM.
[5] Đặng Huỳnh Mai (2010), Kiểm tra đánh giá kết quả học tập môn Toán của học sinh trung học phổ thông, Nxb Đại học Sư phạm.
[6] Thái Hoài Minh (2011), Hướng dẫn học phần Ứng dụng công nghệ thông tin vào dạy học Hóa học [file pdf], Đại học Sư phạm TP.HCM.
[7] Lê Thị Ngọc Nhẫn (2011), Thực trạng quản lý việc kiểm tra đánh giá kết quả học tập tại các trường trung học phổ thông huyện Châu Phú, tỉnh An Giang, Luận văn Thạc sĩ Giáo dục học, Đại học Sư phạm TP.HCM.
[8] Phan Đồng Châu Thủy (2011), Bài giảng Chương trình dạy học Intel [file Powerpoint], Đại học Sư phạm TP.HCM.
[9] Intel Education, Chương trình dạy học của Intel - khóa học cơ bản 10.1.
[10] Tự điển giáo dục học (2001), Nxb Từ điển bách khoa.