Date Log
DESIGNING AND USING THE CONTENTS OF SIMULATION IN TEACHING ORGANIC CHEMISTRY – GRADE 11 ADVANCED CHEMISTRY TEXTBOOK
Corresponding Author(s) : Dao Thi Viet Anh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 3 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Macromedia Flash is the software applied to many different fields. Especially in teaching general chemistry, simulation is designed and used for complex processes which are difficult to imagine and experiments which are hard to carry out in high school... The high school students will acquire and understand all knowledge easily and deeply by using Flash software. This article refers to the principles, process of designing simulation and how to use them in teaching general organic chemistry – 11th grade advanced textbook to contribute to modernizing facilities, teaching equipment and innovating the teaching methods in high school.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Phạm Ngọc Sơn, Nguyễn Thị Sửu và Nguyễn Hữu Đĩnh (2010), “Sử dụng phần mềm Adobe Flash thiết kế một số mô phỏng Hoá học hữu cơ ở trường THPT”, Tạp chí Khoa học ĐHSP, Vol. 55, No. 8 Tr. 37 - 45.
[2] Phạm Ngọc Sơn, Nguyễn Thị Sửu và Nguyễn Hữu Đĩnh (2011), “Xây dựng các mô phỏng trong dạy học Hoá học - Trường THPT bằng phần mềm Adobe flash”, Tạp chí Hoá học và Ứng dụng, số 1, Tr. 6 - 12.
[3] Trần Trung Ninh và Phạm Ngọc Sơn (2006), “Minh họa động một số cơ chế phản ứng hoá học hữu cơ trên phần mềm Macromedia Flash MX và sử dụng trong dạy học Hoá học”, Tạp chí Giáo dục, số 129, Tr. 39 - 40.
[4] Lê Xuân Trọng, Nguyễn Hữu Đĩnh, Lê Trí Kiên, Lê Mậu Quyền (2009), Sách giáo khoa Hoá học 11 nâng cao.
[5] David A.Falvo (2008), “Animations and Simulations for Teaching and Learning Molecular Chemistry”, International Journal of Technology in Teaching and Learning 4(1), 68-77.
[6] John Sentongo, Robert Kyakulaga and Israel Kibirige (2013), “The Effect of Using Computer Simulations in Teaching Chemical Bonding: Experiences with Ugandan Learners”, Int Edu Sci, 5(4): 433-441.