Date Log
Submitted
Jul 23, 2020
Published
Mar 22, 2014
GUIDANCE ON DESIGNING ELECTRONIC HISTORY LESSONS IN SECONDARY SCHOOL
Corresponding Author(s) : Thai Nguyen Duc Minh Quan
tndmquan@gmail.com
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 1 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Information Technology is a collection of scientific methods and modern technical means. Today, the application of information technology to teaching is necessary. As for history, the application of information technology to the teaching process enables teachers to convey many different resources to students, which helps the students to acquire more knowledge and use it in a positive and creative way. If applied well, information technology will contribute to the development of the Vietnamese education.
Keywords
teaching; learning; information technology; history.
Thai Nguyen Duc Minh Quan. (2014). GUIDANCE ON DESIGNING ELECTRONIC HISTORY LESSONS IN SECONDARY SCHOOL. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 4(1), 100-105. https://doi.org/10.47393/jshe.v4i1.285
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
-
[1] Nguyễn Ngọc Bảo (2004), Lý luận dạy học ở trường trung học cơ sở (giáo trình đào tạo giáo viên hệ cao đẳng sư phạm), Hà Nội.
[2] Chính phủ Việt Nam (1993), Tài liệu lưu tại Văn phòng Chính phủ, “Nghị quyết về phát triển công nghệ thông tin ở nước ta trong những năm 90”.
[3] Phan Thế Kim (1999), Nhập môn Sử học, Tập Bài giảng, khoa Lịch Sử, trường ĐHSP Tp.HCM.
[4] Phan Ngọc Liên (2003), Lịch sử và giáo dục Lịch sử, NXB CTQG Hà Nội.
[5] Huỳnh Minh Trí (chủ biên) (2006), Giáo trình Ứng dụng công nghệ thông tin vào dạy học (tài liệu lưu hành nội bộ), Khoa Tin học trường CĐSP Thành phố Hồ Chí Minh.
[6] Nguyễn Thị Thanh Xuân (2011), “Một số ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học lịch sử”, Tạp chí Khoa học công nghệ, trường CĐSP Quảng Trị.