Date Log
MAKING THE ELECTRONIC MAP FOR TEACHING AND LEARNING THE SUBJECT OF THE PHYSICAL GEOGRAPHY OF CONTINENTS
Corresponding Author(s) : Ho Phong
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 4 No. 1 (2014): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Teaching and learning the physical geography of continents at university have had many shortcomings for a long time, which are the lack of learning resources, facilities and especially the serious lack of a system of specialist maps. This has had significant impacts on the quality and effectiveness of students’ learning. After the resources have been prepared and accumulated for years, recently the electronic map about native natural plants and wild animals on all 6 continents of the world has been completed. The trial has been implemented and has obtained some results as follows: Time for teaching in class by speech method is significantly reduced, while students’ ability to acquire knowledge increases significantly; At the same time, the sense of learning and self-learning are also enhanced. Students become more positive, proactive and more diligent, which results in the better learning outcomes.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Jane Delaroche, Laure Cambournac, Marie-Christine Lemayeur, Bernard Alunni (2005), Atlas động vật bằng hình, Nhà xuất bản Mỹ thuật.
[2] Nguyễn Thị Thanh Huyền (1998), Động vật hoang dã, Nhà xuất bản Giáo Dục.
[3] Hannelora Kur, Gilsenbach, Thế giới các loài cây, Nhà xuất bản Trẻ.
[4] Diêu Đại Quân (2000), Thế giới động vật, Nhà xuất bản Trẻ.
[5] Josef Schmitthusen (1976), Địa lý đại cương Thảm thực vật, Nhà xuất bản Khoa học và Kỹ thuật.
[6] Nguyễn Tứ (dịch từ tài liệu nước ngoài) (2004), Quan sát các loài chim, Nhà xuất bản Trẻ.
[7] Nguyễn Tứ (dịch từ tài liệu nước ngoài) (2004), Động vật có vú ở Nam Mĩ, Nhà xuất bản Trẻ.
[8] Voronop (1976), Địa lý sinh vật, Nhà xuất bản ĐHQG Hà Nội.
[9] http://www.blueplanetbiomes.org/world_biomes.htm.
[10] http://www.encarta.com.
[11] http://www.Wikipedia, the free encyclopedia.