Date Log
MUSICAL ABILITY OF STUDENTS AT UNIVERSITY OF EDUCATION - THE UNIVERSITY OF DANANG: STATUS QUO AND SOLUTIONS
Corresponding Author(s) : Nguyen Thi Le Quyen
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education,
Vol. 6 No. 4 (2016): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Abstract
Musical ability is the ability to master systems of knowledge and musical skills (singing, playing musical instruments, performing, etc.), to perceive, create pieces of music and operate them properly. This ability is essential for students at University of Education - the University of Danang; however, at present, it has not been a focus of attention at the university. Results from a survey of the musical ability of 209 students of University of Education - the University of Danang showed that 46.6% of them were very interested in this issue and 47.2% chose their level of interest in music. In terms of musical perception capacity, 16% of the students achieved level 4; 27% reached level 3; 41% obtained level 2; 16% were in level 1. In terms of students’ singing capacity, 20.8% of the students were good, 29.9%, fair, 26.8% average and 22.5% bad. Basing on the survey of the status quo, we propose three measures to develop students’s musical ability.
Keywords
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
-
[1] Dương Viết Á (1996), Theo dòng âm thanh cái đẹp sải cánh, Nhạc viện Hà Nội, Trường Cao Đẳng Sư phạm Hà Nội, Hà Nội.
[2] Phan Trần Bảng (2000), Phương pháp giảng dạy âm nhạc trong nhà trường phổ thông, Nxb Giáo dục, Hà Nội.
[3] Trần Thu Hà (1993), Phát hiện đào tạo, bồi dưỡng năng khiếu tài năng - NXB Văn hóa Thông tin.
[4] Nguyễn Công Khanh (2014), Kiểm tra đánh giá trong giáo dục, NXB Đại học Sư phạm.
[5] Nguyễn Trung Kiên (2001), Phương pháp sư phạm thanh nhạc, Viện Âm nhạc Hà Nội.
[6] Đỗ Ngọc Thống (2011), “Giáo dục phổ thông: Tiếp cận năng lực là thế nào?”, Tuanvietnam.net, 15/11/2014.
[7] Trần Thị Thanh Thủy (chủ biên - 2016), Dạy học tích hợp phát triển năng lực học sinh, Nxb Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[8] Lê Anh Tuấn (chủ biên - 2006), giáo trình âm nhạc, tập 1: lý thuyết âm nhạc, NXB Giáo dục, Hà Nội.